Thursday, June 26, 2008

Laungan Azan di kecam di Selangor


Dalam dewan undangan negeri Selangor,Terresa Kok telah mengepalai satu petisyen penduduk di Puchong kepada Datuk Satim Diman (Sri Kembangan) mengenai aduan penduduk bukan Islam terhadap laungan azan subuh yg didakwa menggangu ketenteraman penduduk. Yg bagus, wakil-wakil rakyat Islam dari PR yangg duduk sebagai ahli dewan undangan negeri Selangor sebagai kerajaan negeri tidak langsung membantah isu ini diketengahkan.
Org-org UMNO pula telah diperintah duduk oleh speaker (yg bukan org islam) yg cuba membantah petisyen ini… Dan maklumat disebalik tabir memberitahu, sebenarnya Menteri Besar Selangor adalah Terresa kerana dia banyak mempengaruhi keputusan dewan undangan negeri….
Dimanakah perginya perjuangan Islam yang dilaungkan oleh PAS. Hassan Ali nak terus jadi babi tunggang Teresa Kok ke?
Makin hilang arah dah pemimpin PAS nie kerana tergoda dengan dara tua pelahap babi Teresa Kok nie….
dipetik dari http:// pembelamelayu.com
Pemuda Jiwa Luka sangat kesal dengan apa yang berlaku di Selangor, hampir setiap hari orang Melayu dan Umat Islam di sana ditekan dengan pelbagai isu sensitif yang menganggu sensitiviti mereka.
Bermula dengan isu Projek Mega Babi, Pembatalan syarat yang Menghadkan saiz Rumah Ibadat Bukan Islam dan kini laungan azan menjadi santapan mata dan telinga warga Selangor.
Parti PAS, yang kononnya memperjuangkan ' isle ' nampaknya lebih selesa untuk berdiam diri tanpa membantah tuntutan-tuntutan rakan karib mereka DAP. PAS lebih sayangkan jawatan exco kerajaan negeri dan jawatan MB Perak, lebih daripada memperjuangkan agenda yang mereka dokong selama ini.
Tidak menghairankan juga sikap PAS ini memandangkan PAS cumalah parti penumpang kelas 3 dalam pakatan rakyat. Apabila mana-mana pemimpin PAS cuba bersuara, mereka akan dikecam secukup-cukupnya oleh penyokong-penyokong PKR dan DAP. Tidak percaya? Bacalah laman web dan blog yang pro DAP serta Keadilan seperti Malaysia Today, Malaysia Kini dan sebagainya..isu-isu yang dibangkitkan PAS akan dikecam dengan pelbagai gelaran seperti bodoh, lemah akal, extremist dan sebagainya.
Kepada ahli PAS, jalan taubat masih terbuka.

No comments: